onsdag 28 mars 2012

Är detta drömyrket?

Surfade omkring ikväll och hittade denne annons Drömyrket. Kunde inte låta bli att läsa den. Är det så att vi kvinnor vill mest bli författare än männen?

Jag kan bara svara för mig och det är jag redan som tonåring tyckte om att skriva. Det blev flera noveller skrivna och publicerades i tidningen "Mitt livs novell" om det finns någon som läser detta var ung på den tiden runt 1970-talet.

Tycker förstås att jag redan har mitt drömyrke som medicinsk sekreterare möjligtvis avancera på karriärstegen till VD-sekreterare. Men min dröm om att skriva en bok finns fortfarande så levande att jag nästan kan känna bokens andetag som väntar på mig. Håller på att skriva min första synopsis och surfar runt för att jag vill anmäla mig till en skrivkurs av någon slag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar